I made this widget at MyFlashFetish.com.

Selasa, 29 September 2009

::.Pelajar Tendang Guru.::

~apa kata anda????mmg kurang ajar budak 2 ekOr neyh!!sian cikgu tuu.ak rasa la kan kena tambah satu lagi kursus dalam subjek pendidikan kat UPSI neyh.Kursus kung fu ala2 kung fu Panda.hohohotumbuk




Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Ahad, 27 September 2009

::Nur yaa Kasihh.episod penuh Nur Kasih=)


hehehe siapa peminat tegar drama Nur Kasih yang mau tahu kesudahan drama ini bolehla membaca sinopsis drama ini yang telah dibocorkan!!!!Jom berendam air mata bersama-sama...bukak link ini yea [tekan sini]

post signature








Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Khamis, 24 September 2009

::.kata ganda dalam versi hip-hop.::

waahh amat *cool* video ini!!insyaAllah kalau sudah rasmi bergelar cikgu.Ak pOn mahu hasilkan video cam gini.Baru terangguk-angguk kepala pelajar ak.hahaha.jOm layaannn






post signature


Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

::.Te amO.::


lagu best untuk minggu ini.layaannnn~ak suka Rihanna sbb dia manis.hahaha.Mahu muat turun lagu ini tanpa kuarkan duit??tekan sini yek[Rihana - Te Amo.mp3]

She says to me, I hear the pain in her voice
Then we danced underneath the candelabra she takes the lead
Thats when i saw it in her eyes its over

Chorus
Then she says te amo then she put her hand around me waist
I told her no,
She cries Te amo i told her im not gonna run away but let me go
My soul is crying, without asking why
I said te amo, wouldnt somebody tell me what she said
Dont it mean I love you
Think it means I love you
Dont it mean I love you

Te amo, te amo, shes scared to breathe
I hold her hand, i got no choice uhh
Pull me out on the beach, danced in the water, i start to leave
Shes begging me and asking why its over

Chorus
Then she says te amo then she put her hand around me waist
I told her no,
She cries Te amo i told her im not gonna run away, but let me go
My soul is crying, without asking why
I said te amo, wouldnt somebody tell me what she said
Dont it mean I love you
Think it means I love you
Dont it mean I love you
Think it means I love you

Then she says te amo then she put her hand around me waisI told her no,
She cries Te amo i told her im not gonna run away but let me go
My soul is crying, without asking why
I said te amo, wouldnt somebody tell me what she said
Dont it mean I love you
Think it means I love you
Dont it mean I love you
Dont it mean I love you
Think it means i love you

post signature


Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

::.BARU ATAU BAHARU??.::

salam 1 Malaysia.hahaha.saje je tulis camni sbb tadi ak baru je dengar kat TV 1,pembaca berita tu sebut salam 1 Malaysia.Pe ntah maksud salam 1 Malaysia.kompem2 xdapat pahala kan sebut salam camtu.okey2 malas mahu kOmen pasal tu.Hurmm tadi adik ak tanya ak,sebetul-betulnya rumah baru atau rumah baharu?Terkedu jap ak!!dia cakap kakyOng kan bakal cikgu bM.tak kan tak tau.Dalam hati ak neyh ak dah berkira-kira mau suruh dia tanya mama atau ayah ak.Tapi kalau ak suruh mesti adik ak akn cakap sOalan gitu pOn dah xley jawab mesti tak pernah dapat nO 1 dalam kelas neyh.Budak-budak bukannya tahu kat U mana da n0 1,nO 24,nO akhir neyh.Ak pOn cepat-cepat bagi alasan.Bukan alasan x mau jawab tapi alasan tunggu sekejap.Ak cakap jap ag kyOng terangkanla apa bezanya nak p basuh pinggan kejap.Nasib bek dia angguk kan je kepala dia.

Sambil2 ak basuh pinggan tu ak pOn imbas balik la muka Pn.Norliza iaitu pensyarah Sintaksis ak sem lepas.Baru.Baharu.Baru.Baharu.Baru.Bahulu.eh Baharu.Alhamdulillah ingatan ak masih kuat la jugak walaupOn seminggu sekali TERtelan semut.Ak terangkan kat adik ak dengan jayanya.sampai sesekali air liurku menyinggah mukanya.hahahaha pengOtOr!!Baiklah adikku udah tahu apa beza baru dengan baharu.Sekarang untuk mereka yang belum tahu apa bezanya ak bermurah hati untuk bagitau ea.

Baru dengan Baharu sebenarnya membawa makna yang berbeza.Baru merupakan golongan kata bantu manakala baharu termasuk dalam golongan kata adjektif.Kalau kita belek2 kamus bM-bI baru=just dan baharu=new.kat situ dah nampak bezanya kan?

Dalam erti kata lain,baru merujuk kepada tempoh masa.Kita lihat cth ayat ea

>>Rafael Nadal baru pulang beraya dari rumah saya

>>Saya dan dia baru sahaja berkenalan

Seterusnya,baharu pula merupakan kata adjektif yang digunakan untuk menerangkan sifat sesuatu objek.Contohnya kereta baharu,rumah baharu, baju raya baharu.

Arap-arap kepada mereka yang belum tahu akan jadi tahu la ea perbezaan di antara baru dengan baharu neyh.Lepas-lepas ni dah la sebut atau tulis mahu beli baju baru.BAHARU!!ingat dan amalkan la ea.daaaa~


post signature


Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Ahad, 20 September 2009

::.Malam Raya=).::

~Assalamualaikum.hek3 bagi salam bertulis plak.biasa dalam hati je.Entri ini dibuat sementara menunggu perlawanan Real Madrid vs Xerez*Xerez??ak pon xtau kelab dr daerah mana neyh*.kelab ni baru masuk La Liga.x pemes langsung!!.Macam mana dengan raya kamu semua?gembira x?.oppss ak x mahu lagi cerita pasal hari raya sbb tajuk entri ni ialah MALAM RAYA.Lepas ja berbukak puasa tuk malam terakhir ramadhan kg ak dah jd cam kt Iraq.Tak berhenti bunyi mercun dari mercun bola yang dah lama ak berangan nak main sampailah bunga api seringgit 5 tuh.meriah weyhhh.Alhamdulillah la tahun ni dah tak jadi cam tahun lepas dan 2 tahun lepas.Waktu tu kami terpaksa bergelap di malam raya ekoran kabel elektrik terkena mercun.Ak suspek tu bukan perbuatan mercun roket sbb mercun roket yg ak pegang kat tangan je waktu nk main tu takkan bagi kesan kat kabel elektrik.Ni mesti kerja bapak mercun.Tahun ni ak dah pesan awal2 kat tok ketua kg ak jangan bagi budak2 ni main bapak mercun.

~Malam raya taun ni perasaannye lain la sikit.Sebab tahun ni kami adik beradik hanya berenam.Adik ak Shafiq beraya kat US la tahun neyh.Jadi kurangla sorang pembantu@hamba ak untuk kemas umah pada malam raya.hohoho.Tapi takpe lagi 5 tu pOn bleh arap gak.Perkenalkan 5 orang pekerja ak yang buat kerja dan yang tak buat kerja.senyumkenyit


Adik Abil yang paling rajin .Pekerja ku yang paling aktif dan x banyak sOngeh pada malam raya.Puasa penOh tahun neyh tuu.Ak dah bagi adiah sbb tu ak rasa dia rajin kOt.huhuhu.pepOn trimas sis.kyOng sayang dak Abil:kiss:

Dak 2 Orang ni pOn pekerja ak yang rajin jugak.Tapi ak tak sempat lak nak amik byk lagi gambar waktu *syif* mereka.Ampun ea.

Pekerja ak yang ni memang pemalas.Satu je kerja dia buat.isi minyak tanah dalam pelita ja.huhhh ak pOn bOley wat yang tuu.Makan ja banyak.Pastu asyik dk mengadap laptOp .Pandaii buat alasan dk berYM ngn abg Shafiq.Padahal dk men game.Xpe2 ak ampunkan sebab hari lahir dia jatuh pada hari raya tahun neyh.SELAMAT HARI LAHIR SHAQIR.Jangan mkn banyak sangat.Letih ak dk tengok asyik masuk bilik air ja.

opppss ak ada sorang lagi pekerja.mana eyh diaa.Kerja apa yang dia buat yek???

Oh menn!!dia sedang asyik menjahanamkan laptop ak.Asyik je dia ek.hehehe.yang ni pekerja ak yang paling muda dan yang paling rajin mengaturcarakan semua barang dalam umah.kejap dk sana barang tu.kejap pindah sini lak.Tapi xpelah dak kecik ni pon leh arap gak.waktu bulan puasa dialah peng*test* air paling cemerlang.Trimas dik Aqi.kyOng sayang Aqi banyak-banyak=)

Abis ak watpe plak malam raya?tak buat kerja langsung ke?mana boleh.ak rajin.Banyak kerja ak buat tapi malas nak bagitau.Tak baik membangga diri.Tuhan tak suka.hehehe.cun tak alasan???Okey2 Real dah nk mula main.arap2 menangla.Pertama kali ni ak tengOk perlawanan Real utk musim ni.daaa~

p/s: Shafiq jeleskah kamu?hahaha

post signature


Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

::.cari perkataan.::

okey dah lma tak masukkan entri berkaitan pnp bahasa.yang ni kuiz dalam bi.tapi xpelah kot,kuiz ini boley jugak menguji pemahaman dan ketajaman mata pelajar.kalau rsa nak main.main jelah.









post signature



p/s:halalkan jelah masuk dalam kategori pnp bm yek.
Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

::.SELAMAT MERAIKAN HARI KEMENANGAN.::


Get Your Raya Card at PageCode.blogspot.com

selamat hari raya buat semua pengunjung blog ku ini.ampun maap diucapkan jika da tulisan ku yg mampu mengguris hati kalian.kutip duit byk2 ea=).mau masukkan gambar ak buat2 rajen tp laptop ak kat ats lak.nnty2 la masukkan.okey mau masuk dapur dulu abskan sisa2 makanan berbuka tadi+tolong la jugak mamaku sebelum dia mula membuka muloot.huhuhu.

post signature


Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Jumaat, 18 September 2009

::Namaku diambil Orang??.::

~Sebelum ak nak bercerita pasal tajuk entri kali ini ak mahu khabarkan bahawa pagi ni ak tak mO tidur!!sebabnya??ak terlampau teruja mau bersahur di rumah wat pertama kalinya sepanjang ramadhan tahun ini.Alhamdulillah pada hari ke 28 umat islam berpuasa,pg ini adalah hari pertama ak dapat bersahur bersama keluarga tercinta di rumah tersayang.hehehhe.Jadi ak buat keputusan tidak mahu melelapkan mata sebab apabila mata sudah terlelap ak akan susah utk dikejutkan.Pastu mulalah buat2 tolak2 pinggan.hahaha.sila jangan percaya.itu perangai masa kecik2 saja;p.Mahu tOntOn bOla pOn xde pg neyh.Mata sila sabar ea.lagi 4 jam kita mau bersahur.

~Tadi ak jalan-jalan kt bLog akak eryza.blOg dia memang gila best.hehehe.Pastu jumpa satu entri yang boleh buat ak sengih sOrang2 sampai kucing ak berkerut ja dahi pandang ak.*sebOk je kau kucing,pandai buat anak je.jaga haram xreti!!!*okey2 lupakan sal kucing.Ak mahu cerita pasal satu laman yang boleh mengesan sama ada nama samaran yang sering kita gunakan telah ada orang guna untuk laman sOsial yang len.Kiranya cam kamu semua mahu bukak akaun kat FB cOntOhnya dan mahu nama samaran kat FB sama kt FS.Kamu leh la periksa kOt2 nama tu dah ada makhluk tuhan paling seksi yang udah guna.Senang kan?.Okey bley cuba di sini

P/S: Alangkah bagusnye kalau ak p panaskan lauk atau masak nasik.Mesty senyum je pasni mama ak kan.Tapi........ak mahu mengadap laptOp lg.Agk2 ak pegi x jalankan tugas ak sbg anak pOmpuan??huhuhuhu
Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Khamis, 17 September 2009

::.BAHASA MELAYU PEMBAWA MALANG?.::

:what::what::what::what::what::what::what::what::what:


Dituduh menjadi punca pelajar lemah bahasa Inggeris MESKIPUN bahasa Melayu sudah dinobatkan kedudukannya sebagai bahasa kebangsaan dan rasmi negara ini mengikut undang-undang negara dalam Fasal 152, Perlembagaan Persekutuan, tetapi masih ada yang kelompok jaki dan menjadikannya sebagai punca rakyat Malaysia tidak menguasai bahasa Inggeris.

Akhbar The Star bertarikh 23 Jun dalam ruangan ‘Other News and Views’ memetik laporan dalam Nanyang Siang Pau yang menyatakan bahawa penguasaan bahasa Inggeris pelajar di negara ini merosot kerana bahasa Melayu dijadikan bahasa pengantar di sekolah kebangsaan.

Felo Penyelidik Utama Institut Alam dan Tamadun Melayu (Atma), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Dr Teo Kok Seong, berkata kenyataan itu tidak munasabah kerana faktor penguasaan dalam sesuatu bahasa itu banyak bergantung kepada pelajar sendiri.

“Ini kenyataan nakal dan berniat menghina bahasa kebangsaan kerana tidak mungkin penguasaan bahasa Inggeris seseorang itu terganggu hanya disebabkan pengajaran dan pembelajaran bahasa Melayu. Saya yakin ada gerakan daripada kelompok tertentu yang mahu menafikan keupayaan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan,” jelasnya.

Prof Teo yakin bahawa kecerdasan pelajar menjadi faktor utama dalam menentukan keupayaan pelajar menguasai banyak bahasa dan sekiranya diperkukuhkan lagi dengan inisiatif bersepadu daripada mereka, terbukti kelompok ini berjaya menguasai banyak bahasa dalam tempoh singkat.

“Lihat saja di kalangan pemimpin bukan Melayu yang bukan saja boleh berbahasa ibunda dengan baik, tetapi turut mampu menguasai bahasa Melayu dan Inggeris dengan cemerlang seperti Tan Sri Dr Koh Tsu Koon dan Datuk Seri Ong Tee Keat,” ujarnya.

Pensyarah Institut Pendidikan Guru Malaysia (IPGM) Kampus Bahasa Melayu, Raja Rajeswari Seetha Raman, pula berpendapat pemerkasaan penguasaan bahasa Melayu pelajar boleh dijayakan dengan mendedahkan mereka kepada maklumat kekayaan linguistik masyarakat pelbagai kaum di negara ini sejak dari peringkat sekolah rendah.

“Sistem pendidikan hari ini perlu diubah suai dengan mengangkat subjek kesusasteraan sebagai salah satu mata pelajaran teras bermula di sekolah rendah kerana ia mampu meningkatkan rasa cinta kepada negara dan salah untuk mengatakan bahasa Melayu mengurangkan minat pelajar untuk menguasai bahasa Inggeris,” katanya.

Beliau memetik kajian pakar psikolinguistik, Noah Chomsky yang menemukan fakta bahawa dalam otak manusia ada satu alat iaitu Peranti Pemerolehan Bahasa (LAD) yang dapat membantu individu menguasai pelbagai jenis bahasa sedari awal umur tiga tahun.

“Saya tidak setuju dengan pandangan sesetengah individu bahawa penguasaan bahasa Inggeris di kalangan pelajar negara ini berkurangan akibat bahasa Melayu, apalagi menggunakan pemansuhan Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) sebagai hujah,” jelasnya.

Beliau yang cergas dalam deklamasi puisi, turut menegaskan bahawa penguasaan pelbagai bahasa seseorang adalah inisiatif dalam dirinya sendiri dapat membantu mereka menguasai banyak bahasa jika usaha ditumpukan bagi mencapai matlamat terbabit.

“Pada zaman Kesultanan Melayu Melaka, bahasa Melayu diangkat dan diiktiraf sebagai lingua franca di Nusantara dan pahlawan Melayu, Hang Tuah, menguasai sehingga 12 bahasa dunia. Ini membuktikan bahasa Melayu bukan punca seseorang itu lemah menguasai bahasa Inggeris,” tegasnya.

Sastera turut mendapat pengalaman pelajar Diploma Komunikasi dan Media, Universiti Teknologi Mara (UiTM) kampus Melaka, Raja Nurashikin Raja Aziz, 19, dalam permasalahan penguasaan bahasa Inggeris dan beliau mengakui ada kebaikan dan keburukan jika sesuatu subjek itu diajar dalam bahasa Inggeris.

“Saya adalah generasi pertama yang belajar menggunakan bahasa Inggeris untuk subjek Sains dan Matematik. Pada awalnya kami tidak dapat menguasainya dengan baik, tetapi selepas terdedah beberapa lama kepada perkara terbabit, kami akhirnya dapat menguasai secara berperingkat.

“Justeru saya tidak bersetuju dengan kenyataan sesetengah pihak bahawa kegagalan pelajar menguasai bahasa Inggeris disebabkan bahasa Melayu. Andaian berkenaan tidak tepat kerana manusia boleh menguasai pelbagai bahasa penting, tetapi ia perlu disertai dengan usaha selari dengan matlamat untuk mendapatkan ilmu,” katanya.

Justeru, apa yang lebih penting adalah kesedaran masyarakat Malaysia mengenai kepentingan menguasai bahasa Melayu dan mengenali akar umbi masyarakat pelbagai kaum di negara ini dan tidak menjadi isu sekiranya sesuatu ilmu itu dipelajari dalam bahasa apa sekali pun, termasuk bahasa Melayu.


*BERITA HARIAN 17 SEPT*


Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Selasa, 15 September 2009

::.JIKA AKU JATUH HATI.::

Ak bukan insan yang jiwang.tp perasaan syahdu xdapat dibendung taktala menOntOn video ni.tambah-tambah perasaan skang ni yang sudah tidak sabar mahu pulang beraya.Beg dah siap amik.Tinggal nak isi je lagi.Okey2 terus ke tujuan sebenar ea.Ak mahu sape-sape yang sedang asyik dilamun cinta terutama jiran katil ak neyh dan semua-semua la layan video neyh ea.Syahdu sangat.sape yang x rasa syahdu dijamin dia xde pakwe/makwe.hahahaha

video


P/S: Pukul 9 kang ak da kuiz.tp selamba je dk ngadap laptOp.Bajet ak bley jawab je.
Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Ahad, 13 September 2009

::.Logo Hari Guru.::

~Sebelum ni entri pasal tema Hari Guru.Ni plak lOgO hari guru.
saat ini ak baru mengetahui kewujudan lOgO sempena Hari Guru ni...

Putih : Menunjukkan kesucian, kesabaran, kesempurnaan dan keamanan.
Perak : Menunjukkan rakyat berbilang bangsa bersatu padu dan teguh.
Kuning: Sinaran cahaya yang cemerlang pada masa hadapan.

Bulan dan bintang membawa erti yang terkandung dalam bendera Malaysia.

Merah : Menunjukkan keteguhan semangat.
Biru : Menunjukkan perpaduan muhibah.


Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

::.Tema Hari Guru.::

2009 Guru Pembina Negara Bangsa
2008 Guru Cemerlang Negara Terbilang
2007 Guru Penjana Modal Insan Gemilang
2006 Pendidikan Bestari Pemangkin Kegemilangan
2005 Guru Berkualiti Pemangkin Kegemilangan
2004 Guru Berkualiti Pemangkin Kegemilangan
2003 Guru Berkualiti Aspirasi Negara
2002 Guru Berkualiti Aspirasi Negara
2001 Memartabatkan Profesion Keguruan tanggungjawab Bersama
2000 Bersatu Memartabatkan Profesion Keguruan
1999 Guru Berkesan Pendidikan Cemerlang
1998 Guru Penyemai Tanggungjawab Bersama
1997 Guru Bestari Sekolah Bestari
1996 Guru Malaysia Teras Pendidikan Bertaraf Dunia
1995 Permuafakatan dan Perpaduan Menjayakan Wawasan
1994 Guru Inovatif dan Kreatif Menjayakan Wawasan
1993 Guru Inovatif dan Kreatif Menjayakan Wawasan
1992 Guru Cemerlang Teras Kejayaan Wawasan
1991 Ke Arah Pendidikan Cemerlang
1990 Pendidikan Bermutu Masyarakat Sejahtera
1989 Guru Pembina Budaya Ilmu
1988 Guru Pengasas Budaya Membaca
1987 Pendidikan Ke Arah Kesejahteraan Insan
1986 Pendidikan Teras Nasionalisme
1985 Guru dan Masyarakat Asas Kemajuan Pendidikan
1984 Kepimpinan Berteladan Kesempurnaan Pendidikan
1983 Kepimpinan Berteladan Teras Pendidikan
1982 Ke Arah Kecekapan Guru Dan Pendidikan Bermutu
1981 Pengorbanan Guru Kejayaan Rakyat
1980 Pendidikan Teras Perpaduan Negara
1979 Murid Sejahtera Negara Jaya
1978 Guru Pembentuk Generasi Akan Datang
1977 Dedikasi dan Disiplin Asas Kemajuan Pendidikan
1976 Pendidikan Moral Dalam Zaman Kemajuan Pendidikan
1975 Guru dan Pembangunan Negara
1974 Peranan Guru Dalam Zaman Sains dan Teknologi
1973 Kerjasama Ibu Bapa Untuk Kemajuan Pendidikan
1972 Peranan Guru Dalam Pembangunan Negara
Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Sabtu, 12 September 2009

~85000 murid tak tahu membaca dan menulis??~

~waahh tgOk dari angka tu memang mengerikan.Sumber ini ak dapat dari surat khabar Berita Harian hari ni.Bagi sape-sape yang memang malas baca surat khabar ni sedikit petikan daripada akhbar tersebut:

Kementerian Pelajaran mengenal pasti kira-kira 85,000 murid tahun satu masih belum mampu membaca dan menulis, kata Timbalan Menterinya, Dr Mohd Puad Zarkashi.Sehubungan itu, katanya, kerajaan mensasarkan 85 peratus kanak-kanak mengikuti kelas prasekolah pada 2012 berbanding hanya 65 peratus sekarang. "Kementerian Pelajaran sedang berusaha mencapai sasaran 85 peratus itu dulu dan apabila ia menjadi kenyataan, kita akan meletakkan sasaran baru iaitu memastikan setiap kanak-kanak tidak kira di mana di seluruh negara, mendapat pendidikan prasekolah.

Bayangkanla apabila kita sudah secara rasmi bergelar guru,memang peritla nak mengajar pelajar yang tak tahu membaca ni.Memang memerlukan kesabaran tahap paling tinggi.Harap-arap Tuan pengetua kat sekolah yang bakal ak mengajar akan bagi ak kelas pertama la.Kena gOda sikit pengetua nnty.hahahaa.Ape daaa nak idup senang je.Kelas pertama ke kelas terakhir ke itu semua cabaran la kan.Sahut ja!!!

p/s:mak-mak kat umah tu yang xde keje.tolong-tolongla anak kenal abjad abc jgn dk bagi ank men pasir ja.

Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Jumaat, 11 September 2009

~TERIMA KASIH:)~

~Terima kasih kepada 50bloggers yang sudi menjadi pengikut kepada bLOg ku inifs07terutama untuk kawan-kawan AT05.Meh nak bagi upah sikittciumciumpeluk.Anda dijamin tak terpesong akidah apabila menjadi pengikut bLOg ini.hahahaha

~pOyO je.Orang len dah beratus-ratus,beribu-ribu fOllOwers xbising pOn*Mesti da yg ckp mcm ni kn*.ak baru 5o dah nk bising2.xpe lah ak bOsan sebenarnya dan jari ak ni gatal mau menulis.Jadi halalkan jelah yek.
Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

::.8 Tahun Berlalu.::

~Sedar atau tidak hari ini sudah genap 8 tahun selepas peristiwa 11September@9/11 yang telah mengOrbankan beribu-ribu nyawa.Masih segar dalam ingatan ak mOmen-mOmen semasa menyaksikan runtuhnya mercu tanda AS iaitu Word Trade Centre.Saksi kat tv je tapi waktu tu memang takut.Terbayang jika ak adalah salah seorang yang berada di dalam menara tu.Memang banyak impak yang timbul selepas peristiwa tu.Terutama buat masyarakat islam di seluruh dunia dan kt US senirik.Harap-arap adik ak kat sana dijauhkan daripada segala ancaman.


Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Rabu, 9 September 2009

.....

~I am so glad you made it Rafa!!so happy he’s BACK !!!*Omputih sudey*amik balik nO.2 ranking=)tak sabar tunggu QF.tOuching gile waktu *McEnroe said Rafa we missed you so much the last few months!*siyess air mataku mengalir.huhuuhuhu
Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

::090909::

~saje je.cOmell je tarikh ni kan.biasanye tarikh lawa ramai la pilih utk kawen la,tu la ni la.
tp bulan2 puasa ni ramai ke pilih tarikh ni tuk kawen??sengihnampakgigiencem
Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

::.KIAMAT SUDAH DEKAT.::

~Kita sebagai Orang islam wajib percaya bahawa kiamat itu pasti.Cuma masa dan ketikanya sahaja yang takkan kita ketahui.Namun Allah S.W.T telah menurunkan beberapa tanda yang menunjukkan bahawa hari musnahnya alam ini sudah semakin menghampiri.Minggu lepas ak telah tergerak hati membeli sebuah buku agama kat kedai depan kampus*pertama kali ak membeli buku agama-alhamdulillah hati telah tergerak*.Tajuknya KIAMAT SUDAH DEKAT.Sape-sape yang rasa nak pinjam bOley saja.Kaedah denda jika lambat hantar sama dengan kaedah pinjam buku kat perpustakaan Cik Bainun.

 
~ Kat sini ak mahu kOngsi dengan kawan-kawan tanda-tanda besar yang akan berlaku sebelum kiamat tapi sebelum tu aku ada satu fakta yang agak mengerikan pasal tarikh berlakunya kiamat.Sumber ini aku ambik dari Ohtidak.Kesahihannya ak senirik pOn tak pasti. Ramai para pengkaji menyatakan bahawa tahun berlakunya kiamat ialah pada tahun 2012 yang mana 3 tahun daripada sekarang.Semua ini berdasarkan fakta-fakta nOmbor yang dikaji.
~1 Ramadhan pada tahun 2012 jatuh pada 20Julai pada hari Jumaat, jadi 3 Ogos 2012 bersamaan 15 Ramdhan jatuh juga pada hari Jumaat.Sama dengan hadis nabi pasal huru hara besar yang akan berlaku pada pertengahan Ramadhan yg akan mengejutkan semua orang daripada tido disebabkan satu suara besar yg kita dengar dari langit .Tapi peristiwa tu bukan kiamat lagi,peristiwa itu akan melenyapkan 2/3 daripada manusia di muka bumi.yang tinggal hanya 1/3 sahaja.Pihak NASA Amerika pOn ada bagitau yang pada tarikh 21-12-2012 satu planet yg dinamakan planet X akan melintas di bumi.Bersediakah anda semua??ak sememangnya tak bersedia lagi.Hidup masih lagi diselaputi dOsa.
~Kat sini jugak ak letak satu filem yang akan menjengah d panggung wayang bulan 12 ni.Tajuknya 2012.apakah??ak letak link je ea.kalau nk tgOk rajin-rajinlah usha yOutube.Tekan sini
~Cerita sal tanda-tanda besar kiamat ak cerita dalam entri lain kali la plak ea.blOgku dah wat hal.ada tanda-tanda mereng sikit.Sape2 mau bagi pendapat.silakan

Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Selasa, 8 September 2009

::.Cerita menarik untuk PnP Bahasa Melayu.::

Sang Kelembai dan Si Kula
Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Ahad, 6 September 2009

PrOses Pengajaran dan Pembelajaran Berkesan

proses Pengajaran Dan Pembelajaran Berkesan
Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Sabtu, 5 September 2009

::.Berbuka puasa ala kebaratan.::

~Semalam ak,nurul,wani,kak Ma dan Kuya telah berbuka puasa di KFC.Asyik makan nasik ngn air sirap je waktu bukak puasa ,sekali-sekala nak gak telan ayam,makan salad,minum air pepsi gelas besar jugak.Kami keluar dari rumah selepas sOlat Maghrib dan diambil oleh pemandu kami iaitu Pak Tam.Nasib baik xramai sangat yang beratur waktu tu.masuk je terus mengadap akak KFC.Selepas siap makan dan tersengih-sengih mengambil gambar, kami keluar dari KFC dengan penuh kesyukuran dan senyuman.Terawih ku hangus malam tadi.*macamla sebelum ni tak hangus*.Ape pOn memang ak gembira malam tadi.Kalau ada wani memang tak sah kalau tak ketawa.Aku lupa plak nak tanya dia,kenapakah tidak minum air kOsOng yang dia bawak dari umh???Siap bwk bekal dari umh bebbbb.hahahaha.

Terima kasih akak KFC.Sy udh suruh pengurus naikkan pangkat akak sebab tOlOng amikkan
gambar kami~

Wani bajet kakMa tak sakit la tuu letak tangan dia ats bahu kakMa.

~Lepas siap melaburkan duit di KFC,kami tak terus pulang ke rumah.Malam masih muda.Aktiviti mengambil angin di pekan Tanjung Malim diteruskan dengan masuk ke setiap kedai pakaian dan kasut.Tidak dilupakan jugak mengunjungi pasar raya tersayang Grand UniOn.
.
Aku+Wani~KAMI sama2 GILA~

Iya2 52kg~10kg dk di bgian peha.apekah??

~Lebih kurang pkul 948 kami berlepas pulang ke rumah.Pulang dengan ayam yang masih bergOlek-gOlek di daLam perut masing-masing.Sekali lagi ak mahu cakap yang ak sayang mereka yang ada dalam gambar-gambar di atas.Kalau ada terasa hati ngn ak jangan simpan dalam ea.hahaha.Balik umh niat untuk terus nOntOn Nurr yaa kasihh.Internet punyalah perlahan.Jadi untuk mengelakkan mulut ak daripada terus mengeluarkan perkataan yang tidak enak ak terus batalkan niat tengOk cite Nur kasih.Muat turun sahaja la lepas ni.

~Sabtu.Ahad.Isnin cuti.Tapi waktu aku akan terisi dengan kerja siapkan tugasan.Minggu depan grOup ak akan *bermakrOteaching*.Arap-arap gemilang.hohoho

P/S: Ak baru ingat yang ak xmkn nasik pOn semalam.Tp kenapa ak xlapar pOn?ak TERtelan ckit je air waktu amik air semayang td.Musykil2


Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

::.JIKA AK.KAMU.MEREKA GURU.::

Pesan Satu

Jika kau guru,
di majlis, tersua muridmu
jangan kau perkenalkan kepada sesiapa;
ini muridku
ini pelajarku

Biarpun dia di langit gemilang
atau di lumpur longkang
tersenyumlah saja seadanya
tersenyumlah saja kepadanya


*sajak Prof A Rahman Shaari
Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Jumaat, 4 September 2009

::.Terima kasih W705=)

~Kenapa terima kasih W705??w705 tu apakah?okey.okey.w705=tpon sony milik nurul bOlatt.
arini tepOn tu banyak bagi jasa pada ak dan mereka yang gila bergambar.Hari ini sebenarnya hari sesi bergambar bagi kami pelajar AT05.Seperti biasala kan tiap kali menjelang sem ganjil kami akan dihimpunkan di bawah pancaran matahari untuk bergambar.Tapi untuk sem kali ini hanya sedikit mOdel-mOdel yang menjayakan sesi bergambar.Daripada 130 Orang pelajar BM hanya lebih kurang 30 Orang mOdel yang beraksi di tengah panasss.Lagi 100 Orang mungkin mempunyai jOb di tempat lain.agaknya la.Sebelum sesi bergambar yang rasmi berjalan ak,nurul,ciksu dan kuya bagaikan pelajar yang kurang perasaan malunya. Bergambar tOnggek sana tOnggek sini.lompat sana lOmpat sini.Ampunnn ya cikgu Hamid jika kami kelihatan agak kurang sahsiahnyaa.Tapi ak mahu tempek gambar yang bersahsiah saja kat sini ea.

ini Nadia@kuya.Dia sgt cunsenyumkenyit

Senyum gaya hipOkrit.ak je.

Gambar utk salam perantau dr jOrdan:Pemilik gambar berkata-kata

ciksu jgn genggam kuat sgt tgn sy~sakit

ak ngn pOkOk tiada beza~

Oh apekah mOtifnya bergambar sebegini!

satu lagi gambar tiada mOtif~nampak spt agk gedix

~Gambar sesi penggambaran rasmi tiada.Rm10 duit ak melayang membayar depOsit utk gambar tadi.Kalau tak cunnn sumpah ak menyesaladus.Kesimpulannya ak sayang mereka yang ada dalam gambar di atasss.meh nak ciumm sikittt cium.



Rajin-rajinlah meninggalkan jejak atau kOmen yang boleh memberi manfaat.kOmen berbentuk lucah.ganas dan sesaudara dengannya diHARAMkan sama sekali!Anda memang wangiilaah kalau rajin mengOmen setiap entri saya.

Blog Widget by LinkWithin